ASICS opent eerste brand-store in België met nieuw winkelconcept

Een gezonde geest in een gezond lichaam

Woensdag 7 december 2016 — ASICS lanceert een nieuw winkelconcept in zijn eerste winkel in België. Het concept zet de filosofie van het merk, ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’, om in de praktijk, door sport letterlijk in de winkel te brengen.  In de toekomst zal het concept verder uitgerold worden in Tokyo, Seoul, Brisbane, New York, en Berlijn.

Met ons nieuw retailconcept zijn we klaar om een nieuwe generatie atleten te ontvangen. We bieden niet alleen premium sportproducten aan, maar ook kennis en diensten. Daarenboven brengen we sport letterlijk in de winkel met onze community room.” Scott Wakefield, Retail Director van ASICS Europe.

Sound mind, sound body

ASICS is het acroniem van ‘Anima Sana In Corpore Sano’ en daar draait het in de gloednieuwe winkel van dit Japanse sportmerk allemaal rond.

Het nieuwe winkelconcept, dat de wereldprimeur in Brussel krijgt, dompelt de klant onder in een wereld waarin zowel de geest als het lichaam gevoed wordt. Enerzijds straalt de winkel rust uit door de mix aan natuurlijke materialen en wordt de klant er op een vernieuwende manier geïnformeerd over de producten. Anderzijds brengt het concept sport letterlijk in de winkel. Sportievelingen, van hardlopers tot fitnessfans, kunnen er niet alleen terecht voor de nieuwste ASICS-collecties, ze kunnen er ook écht sporten dankzij de lessen die georganiseerd worden in de community room. Freelance sportinstructeurs kunnen deze ruimte gratis gebruiken.

Digital consumer journey

Innovatie en techniek, waarden die onlosmakelijk verbonden zijn aan het DNA van ASICS, worden vertaald in een digitale winkelervaring. Deze start al op de stoep van de Guldenvlieslaan, waar grote schermen in de etalage de sfeer van de collecties tot leven brengen. Eenmaal in de winkel, informeren digitale touch points de klant over de producten. Wie toch wat moeite heeft met kiezen, kan de hulp inroepen van de MotionID, een vernuftige voetanalyse die de beste hardloopschoen voor elk profiel uitkiest. Tot slot kunnen klanten er ook inspiratie opdoen voor een nieuwe hardlooproute. Een Runkeeper heatmap toont de populairste hardlooproutes van Brussel.

Brusselse start, wereldwijde finish

Dat dit concept voor het eerst in Brussel geïmplementeerd wordt, is voor Scott Wakefield, Retail Director van ASICS Europe, een evidentie: “Brussel, als hoofdstad van België en van de Europese Unie, is onmiskenbaar een van de belangrijkste steden in Europa, en past daarom perfect bij onze retail expansie strategie.”

Na Brussel, wordt hun nieuwe concept ook uitgerold in Tokyo, Seoul, Brisbane, New York, en Berlijn. Daarnaast zal de look en feel van dit concept geïntegreerd worden in shop in shops van ASICS. Dit allemaal om de ervaring van de ASICS-klant intenser, aangenamer en beter te maken.

• ASICS Store Brussels – Gulden-Vlieslaan 12, 1050 Brussel
  • Openingsuren: Van maandag tot zaterdag, telkens van 10u tot 19u
  • Collecties: Running, training & fitness, tennis en indoor sport. Ook het Scandinavische premium outdoor merk Haglöfs is te vinden in de ASICS-store.
  • Voor het organiseren van een workshop of groepsles in de community room, stuurt u het beste een mailtje naar brussels.store@asics.com.

Over ASICS

Anima Sana In Corpore Sano, oftewel “een gezonde geest in een gezond lichaam”, is een oude Latijnse uitdrukking waaruit ASICS zijn kernwaarden heeft afgeleid die vandaag nog steeds actief het fundament vormen van het merk. Het bedrijf werd meer dan 60 jaar geleden opgericht door Kihachiro Onitsuka en is nu een toonaangevende ontwerper en fabrikant van sportschoenen, atletische schoenen, kleding en accessoires. Het merk is nummer één in vier van de vijf grote EU-Markten (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en UK). Voor meer informatie, bezoek www.asics.be

- Einde -

- Note to editors -